Uncategorized

צוות הווי ובידור: פעילויות שתוכלו למצוא בבתי דיור מוגן

מעבר להיותם מסגרת מגורים תומכת ובטוחה, בתי דיור מוגן תורמים גם לשיפור מצב רוחם של הדיירים. אלה הפעילויות העיקריות שתוכלו למצוא בהם

המשפט "גוף בריא בנפש בריאה" מוכיח את עצמו לעתים קרובות כשמדובר בבני גיל הזהב. מעבר לדאגה לשלומם הפיזי, חשוב גם למלא את סדר היום שלהם בפעילויות שיעניינו אותם, במטרה לשמור על חדות המחשבה, לרומם את מצב הרוח ולייצר עבורם הזדמנויות לחזק קשרים חברתיים. בתי דיור מוגן מספקים מענה לכל הצרכים החשובים והמרכזיים הללו, באמצעות פעילויות מותאמות גיל שמתקיימות בהם באופן קבוע. אלה כמה דוגמאות לפעילויות משמעותיות ומרכזיות, שמתקיימות בחלק מבתי הדיור השונים:

  1. ארוחות שישי וחג – בתי דיור מוגן יוצרים קהילות וחברויות עמוקות, שמאפשרות לכל הדיירים לקחת חלק באירועים רבים, בלי להישאר לבד אפילו לרגע. ברשימת האירועים נמצאים חגים וסופי שבוע, מועדים שתחושת הבדידות בהם עלולה להתעצם. היכולת לחגוג ולציין את המועדים המרכזיים יחד, תורמת מאוד לכל המשתתפים.
  2. חוגי ספורט – אין דבר חשוב יותר מאשר להישאר פעילים בגיל הזהב. בתי דיור מוגן רבים מציעים חוגים ושיעורי ספורט שעוזרים לשמור על כושר, תוך התאמה מלאה ליכולות של בני הגיל המבוגר.
  3. הרצאות – בתי דיור מוגן שונים מארחים בקביעות מרצים שמעשירים את הדיירים, ועוזרים להם להישאר מעורבים בנושאים המרכזיים על סדר היום. 
  4. חוגי יצירה – הכוונה לחוגי אומנות, קבוצות תפירה וסריגה וכל מסגרת שעוזרת לדיירים להביע את עצמם באופן יצירתי.
  5. ספריה – מי שנהנה משעת קריאה בליווי ספר טוב וכוס תה, ישמח לבקר בספריה שקיימת ברבים מבתי הדיור המוגן.
  6. טיולים מאורגנים – בתי דיור מוגן רבים מארגנים טיולים יומיים לאטרקציות ומקומות שנמצאים בסביבה, בכדי לשפר את ההיכרות של הדיירים עם העיר שבתחומיה הם מתגוררים ו"לשבור" את השגרה. מדובר בדרך מצוינת להכיר לעומק את האזור, כמו גם לבלות עם השכנים מהמתחם שבו הם חיים.

פעילויות התנדבות – היכולת להתנדב ולתרום מזמנם למען מטרות מרכזיות, מעניקה לדיירים תחושת ערך שאין חשובה ממנה.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר מגדלי הים התיכון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *