רהיטי ילדים

טיפים לעיצוב חדר הילדים

עיצוב חדרי ילדים הינו נושא מדובר בימינו ומעסיק הורים רבים.

נדיר לפגוש הורה שלא רוצה להשקיע בעיצוב החדר והבית הן של הרך הנולד והן של המתבגר. אין גבול ליצירתיות וישנם חדרי ילדים שלא היו מביישים את צאצאי המלוכה.

רשת מלאה באינספור דוגמאות. יש היצע ענק של צבע לקירות, וילונות, תמונות קיר, מנורות, שטיחים לרצפה וכמובן רהיטים. הורים רבים אף מחליטים לעצב את חדרי ילדיהם לפי נושא מסוים. פעם אפשר להרגיש בתוך אוניה ששטה במי האוקיינוס הכחולים ופעם להיות נוכחים בנשף בארמון המלאכותי.

ילדים שלא כמבוגרים, שמים לב לדברים הכי קטנים לכן חשוב לתכנן בקפידה כל פרט ופרט ולהרכיב את הפאזל בצורה הטובה ביותר. המטרה היא לעצב חדר שלאוירתו השלווה תהיה השפעה חיובית על התפתחותו של הילד, על דפוסי התנהגותו ועל הרגלים יומיים.

עיצוב חדר הילדים משפיע על התפתחותם היום- יומית.
תמונה:flicker.com

דגשים לעיצוב

איך לא ללכת לאיבוד בים של מידע ולעשות את הבחירה הכי נכונה עבור הילד ועבורכם? הנה כמה טיפים שישמשו לכם כעוגן.

קודם כל תחשבו על הבטיחות של הילד. בעודכם מגיעים לחנות על מנת לבחור רהיטים עבור אהוב לבכם שימו לב לחומרים מהם עשויים הרהיטים. תהיו ערנים לזכוכית אותה ניתן לשבור בקלות, לצורתם של השולחן והמיטה. לא פעם הילדים נוהגים לטפס, לקפוץ ולהשתולל עליהם לכן חשוב שפינות יהיו חלקות ולא דוקרות.

לחומר ממנו עשויים רהיטי ילדים ונוער חשיבות מכרעת. רהיטים של עצמל'ה עשויים מעץ מלא, מותאמים לאקלים הישראלי, חזקים ועמידים במיוחד.

עיצוב חדרי ילדים מרהיטי עץ מלא
רהיטים מעץ מלא מתאימים למזג האוויר הישראלי.
תמונה:flicker.com

לא קיימים כללים מיוחדים איך למקם את הרהיטים בחדר. זה תלוי בסוג הרהיטים, בצרכים של הילד ובתאורה. חשוב לדאוג שמיטה לא תעמוד מול המזגן או ליד גוף החימום. המקום הטוב ביותר למקם את השולחן הוא ליד החלון כך מובטח האור הטבעי המירבי.

כמו כן תקחו בחשבון גיל של הילד ואת הגובה שלו. חשוב שילד יגיע בעצמו למדף המותקן על הקיר, שידליק ויכבה את האור באופן עצמאי ובלי להסתכן בקבלת המכה או בנפילה.

במידה והרהיטים יעמדו לאורך הקירות מרכז החדר יהיה פנוי וככה הילד יזכה למרחב גדול יותר.

יש הממליצים לחלק את החדר לאזורים. אזור המשחקים, השינה, הלימודים. ככה יהיה לכם קל יותר לסדר את הדברים בתוך החדר.

כמובן שלצבע של הקירות חשיבות מכרעת. ידוע לכל שקירות בצבעי פסטל בהירים לא רק יוצרים רושם של מרחב גדול יותר אלא גם משרים אווירה רגועה ושלווה יותר. לעומתם הצבעים הבוהקים והצועקים יותר עלולים להשפיע לרעה על הילד ולגרום לו למצב רוח ירוד. על מנת שחדר לא יראה משעמם תוכלו לשים בתוכו תמונות, שטיחים או מנורות מיוחדות. כל הפריטים האלה יתרמו לייחודיות של החדר. במידה וילדכם מחובר לאיזשהי דמות מהספר או מסרטי הילדים תשקלו לצייר אותה על הקיר.

עיצוב קירות חדרי ילדים
עיצוב קירות החדר ישפיעו על הרגשת המרחב ועל מצב הרוח של הילדים. זכויות יוצרים: D Sharon Pruitt

וילונות תורמים מאוד לעיצוב של החדר. אל תהססו לשים אותם על החלון במיוחד אם דירתכם ממוקמת באחת הקומות הנמוכות יותר. שימו לב שהבד יהיה טבעי וקל לכביסה. במידה והילד אלרגי לקרדית האבק תצטרכו לכבס את הווילונות לעיתים קרובות וכמובן להסיר אבק מהרהיטים העומדים בחדר.

ללא ספק הבנים ייהנו מפינת הספורט בחדרם. חבל ומוט אופקי יעזרו להם להוציא אנרגיה, להיות חזקים ובריאים יותר. המתעניינות הקטנות באופנה יקבלו בברכה את מראה על קיר חדרן וכך תחסכו את הריבים הקטנים על המראה הגדולה בכניסה לבית בבוקר עמוס במיוחד. בנוסף תאבזרו את חדרן של הבנות עם המדפים עליהן הן ישמחו לשים קופסאות תכשיטים או צעצועים.

מומלץ מאוד לשתף את הילד בתוך התהליך של עיצוב החדר שלו. ילדים הם בעלי דמיון מפותח. לפעמים כל כך מפותח שתצטרכו לעזור להם לעשות את הבחירה הנכונה. סביר להניח שתזכו לשיתוף פעולה מלא מצידו של הילד ותוכלו לבלות זמן איכות ביחד בבניית חדר חלומותיו.

בקרו ביחד בחנויות רהיטי ילדים ונוער. עצמל'ה מציעה מגוון רחב של חדרי ילדים ונוער בעיצובים ודגמים שונים. תוכלו לקבל השראה ולהביא הביתה כמה רעיונות שלא הייתם מעלים בדעתכם מקודם.

במידה והיצירתיות איננה הצד החזק שלכם מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שיכולים לחסוך לכם הרבה זמן וכאב ראש ולעצב את חדר חלומות לילד שלכם.

אם עיצוב חדר הילדים כבר מאחוריכם אתם יכולים לנוח זמן מה עד שהילד שלכם יגדל ותצטרכו להתחיל הכל מחדש.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *