עיצוב פנים

משפצים את הבית? אל תשכחו להשאיר מקום לריהוט

שיפוץ הבית זה כאב ראש לא קטן, משהו שאנו נוטים לדחות ולדחות עד שאי אפשר יותר.  

סדק בקיר, נזילה קטנה או אפילו סתם ספה שנמאסה עלינו, הם בדרך כלל הטריגרים שמוציאים אותנו מאזור הנוחות שלנו וגורמים לנו ללכת על השיפוץ אבל לפעמים סתם בא לנו לעשות מייק אובר לבית.

רוצים לשפץ? מתחילים להזיז עניינים? בהצלחה!

קדימה לעבודה! אבל לפני כן, עשו חושבים ותכננו היטב את שיפוץ הבית על כל האספקטים שלו. זה אומר לדעת בדיוק מה התקציב שלכם, כמה אתם מוכנים לחרוג ממנו, מה אתם רוצים לשפץ ומה אתם רוצים להשיג.

טיפ: התחילו בקטן – לא חייבים עכשיו לעשות תכניות גרנדיוזיות, להיבהל, לקבל רגליים קרות ולנטוש את הרעיון. 

שר החוץ, שר הפנים – חלקו את  השיפוץ לשניים:

הקדישו את החלק הראשון לכל מה שקשור למבנה הבית ושיפוצו: שבירת קירות, בניית קיר נוסף, חלוקת החלל, העברת חדר השירותים הזה שתקוע במסדרון וחוסם את הכניסה לבית, הוספת חדר, בניית נישה דקורטיבית לטלוויזיה או כל מה שחשבתם לעשות.

הכינו תכנית מסודרת בין אם לבדכם או בעזרת איש מקצוע וקבלו מושג כללי איך הבית הולך להיראות אחרי השיפוץ. אל תצפו שהוא יראה אחד לאחד כמו בהדמיה שיצרתם כי זה אף פעם לא כך אפילו לא בתכניות הטלוויזיה…

סכין יפנית
תכננו כל צעד לפני תחילת השיפוץ – זמן שווה כסף

את החלק השני של השיפוץ אתם מוזמנים להקדיש לענייני הפנים – הריהוט וכל המשתמע מכך: הסלון, פינת האוכל, המטבח, חדרי ילדים, חדרי שינה וכל אזור שהכנתם לשיפוץ בחלק הראשון, זה המקום להבין כיצד אתם הולכים לרהט את החלל לאחר השיפוץ.

טיפ: פתרונות אחסון חכמים ומוכנים מראש יאפשרו לכם ליהנות גם מאחסון חפצים ובגדים וגם מעיצוב המשתלב עם שאר פרטי הריהוט בחדר.

יש היום ארון הזזה עם סגירה שקטה למשל שהם חובה בכל בית – גדולים, מעוצבים, יכולים להתאים לכל חדר ומאפשרים לכם לקבל סוף סוף את ארון הבגדים שתמיד רציתם, עם מנגנון פתיחה וסגירה משומן ויצב, ללא חריקות, עם דלתות שנפתחות ונסגרות בקלות, ולא תופסות מקום.

מרוב ריהוט לא רואים את השיש

אל תעמיסו פרטי ריהוט. כמה שיותר פשוט ומינימליסטי זה הסוד של רוב האדריכלים ומעצבי הפנים הגדולים. לתת כבוד לחלל ולהבין את הזרימה בו, כיצד הדברים זזים, איך נכון להציב את הספה, באיזה מרחק להציב אותה מהטלוויזיה, האם נכון להכניס שידה נמוכה או גבוהה, אילו וילונות יאירו את החדר ואיזה שטיח ייתן לו את הטאץ' העיצובי המנצח. 

קחו את תכנית שני החלקים שלכם ובדקו שיש התאמה ביניהם: זה אומר למדוד מרחקים וגדלים ולקבל תמונה ברורה איך הריהוט החדש או הישן ישב בחדר המשופץ. זאת ההזדמנות שלכם לקבל את דירת חלומותיכם ותתפלאו איזה קסמים עיצוביים אפשר לעשות גם בחללים קטנים בעזרת כמה תובנות וטיפים עיצוביים.

לסיכום, עיצוב הבית זאת משימה שלא נגמרת לעולם אבל אתם בהחלט יכולים להפוך אותה מהנה ומאתגרת ולהכניס את הטאץ' שלכם לתמונה. מעצב פנים הוא גם כן פתרון לא רע בכלל וייעוץ של איש מקצוע תמיד יכול לעזור לכם להבין מה אפשרי ומה לא, מה הולך עם מה, והאם החלומות  העיצוביים שלכם ברי השגה. בכל מקרה, אל תשכחו לעשות מדידות ובמיוחד כאשר מדובר בארונות פנים, כך תימנעו מהובלה של פריט שלא נכנס לחדר כי לא מדדתם טוב. נסו לשלב בין נוחות למראה, אל תתפשרו אך היו ריאליים לגבי האפשרויות שלכם וכך תגיעו לתוצאה המושלמת בעיצוב בית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *