חדר שינה

מדריך: בחירה נכונה של מזרנים

למזרון השפעה ישירה על בריאות ואיכות השינה שלכם. הבחירה הנכונה של המזרון עלולה לסייע בהתמודדות עם  נדודי שינה, כאבי שרירים, יציבה נכונה של עמוד השדרה, מחלות אלרגיות ועוד.

בנוסף, מנוחה טובה ושינה בריאה נלחמות בתחושה של עייפות מתמדת ועצבנות יתר שהפכו לנחלת הכלל בעידן של החיים המודרניים.

בחירת מזרון היא משימה מורכבת בבחירת ריהוט לבית אך אפשרית בהחלט. לפני שאתם ניגשים לחנות שימו לב לפרמטרים הבאים שיעזרו לכם לבחור את המזרן האידיאלי עבורכם.

1.סוג המזרון – איכות המזרון תלויה ב"מילוי" שלו. ברוב המקרים, מתחת לריפוד מוסתרים סוגים שונים של קפיצים אך חלק מהדגמים אינם מכילים קפיצים כלל ומספקים גמישות למזרון בעזרת חומרים אחרים.

מזרוני קפיצים מתחלקים לשני סוגים: בעלי קפיצים מבודדים כאשר כל קפיץ נמצא בכיס משלו ומחובר לשורות אורכיות שמרכיבות את המזרן. מזרונים אלו נוחים מאוד היות וקפיצים מבודדים אחד מהשני מתאימים את עצמם בקלות לקימורי הגוף.

הסוג השני הם מזרונים בעלי קפיצים ששזורים זה בזה בצורה מסוימת ומהווים יחידה אחת שלמה. 256 קפיצים למ"ר הוא תקן המקובל עבור רוב המזרונים מהסוג הזה. מספר כה רב של קפיצים תורם לנוחות מירבית של המזרן.

מזרן ויסקו
מזרני ויסקו מלא

דגמים ללא קפיצים מיוצרים מחומרים מלאכותיים או טבעיים. עליהם נפרט בהמשך.

מזרנים אורטופדיים- מזרונים אלו נועדו לספק תמיכה אופטימלית לעמוד השדרה תוך שמירה על בריאות של מערכת השלד והשרירים. חברת ד"ר גב מעמידה לרשותכם מגוון רחב של מזרונים אורטופדיים המתאימים למבנה האנטומי של הגוף  אשר דואגים לאספקת דם תקינה לאיברים. מדובר באופציה מצוינת עבור אלה מאיתנו שסובלים מכאבים בעמוד השדרה או מבעיות במפרקים ובאותה מידה, מזרנים אורטופדיים ישמשו אנשים בריאים על ידי מניעה של בעיות גב ובעיות אורטופדיות אחרות בעתיד.

2. חומרי מילוי – קיים מגוון רחב של חומרי מילוי. חלקם נמצאים בשימוש זמן רב ואחרים נכנסו לשוק די לאחרונה. כעת נפרט את העיקריים שבהם.

לטקס –  חומר טבעי, גמיש, אוורירי והיפואלרגני. היות ולטקס אינו סופג אבק בקלות, מזרון מסוג זה מומלץ עבור אנשים הסובלים מאלרגיה לקרדית האבק. בנוסף, לטקס מתאים את עצמו למבנה הגוף ומספק תמיכה טובה לעמוד השדרה.

ויסקו – זהו חומר חדשני דמוי ג'ל שמשנה את צורתו כתוצאה ממגע עם חום גוף האדם. מילוי זה מספק את התמיכה המירבית לעמוד השדרה, מבלי להפריע למחזור הדם במהלך שכיבה על המזרון. השם הנוסף של ויסקו הוא "ספוג זכרון" היות ותוכלו לראות את תבנית גופכם על מזרן זה בעודכם קמים מהשינה. ממזרן זה ניתן לקום בלי להפריע לבן/בת הזוג הנחים לצדכם מפני שתנועות אינן מועברות בקלות במזרן מסוג זה .

3. דרגות הקושי של המזרן – מדובר בשלוש דרגות קושי : קשה, חצי קשה או רך. נוחות היא מילת המפתח, ולכן יש להתנסות ולשכב על המזרן על מנת להבין מה האופציה המועדפת עליכם. אנשים בעלי מבנה גוף מלא או כאלה שאוהבים לישון על הבטן, בדרך כלל בוחרים במזרונים קשים. בעלי מבנה גוף רזה וקל מעדיפים את המזרון הרך יותר דוגמת קפיצים מבודדים או עם מילוי לטקס. גם אוהבי לישון על הצד, נוטים לבחור במזרן מהסוג הרך. אנשים שתנוחת השינה המועדפת עליהם היא שינה על הגב, יכולים לישון בנוחות על מזרן בעל קשיחות בינונית או על כל מזרן אחר.

4.גודל המזרן – חשוב שמזרן יתאים לבסיס של המיטה. אורכו צריך להיות לפחות 15 ס"מ יותר מאשר הגובה שלכם, כמו כן אנחנו ממליצים על רוחב נדיב ככל האפשר.

5. מחיר ואחריות על המזרן- רכישת מזרן הינה השקעה מכובדת אך מצד שני יש לזכור כי מדובר בהשקעה בבריאות שלכם לטווח ארוך. אנחנו ממליצים לא להקל ראש ולרכוש את המוצר האיכותי ביותר במחיר האופטימלי. ד"ר גב מעמידה לרשותכם מגוון רב של דגמים, מתוכם תוכלו לבחור את המזרן שיתאים לגב שלכם , מבלי לקרוע את הכיס שלכם. לפני רכישת המזרן בדקו מהי תקופת האחריות שכל חברה מעניקה למוצריה. תקופת אחריות ממושכת בדרך כלל מעידה על מוצר באיכות גבוהה יותר.  

לסיכום, בכל חנות רהיטים תמצאו עשרות סוגי מזרנים לכל טעם ותקציב. בחרו במזרן שיקח אתכם לעולם של שינה איכותית ובריאה. מזרן שיאפשר לכם מנוחה מיטבית וישמש אתכם למשך שנים רבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *